Известие

Collapse
No announcement yet.

Инфо за ЕГР-ра

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Инфо за ЕГР-ра

    Здравейте колеги.
    Попаднах на тази инфрмация за ЕГР клапана в една страница за Алфа във Фейсбук и реших да я споделя тук. Аз също имах проблем с него и си мисля, че ще е полезно четиво.

    Моя се беше задръстил и беше блокирал отворен. Качвам ви и снимка на всичко, което излезе от всмукателния колектор...

    Click image for larger version

Name:	13718157_10205946526136257_555279211_o.jpg
Views:	1
Size:	74.8 Килобайта
ID:	2448510

    http://www.diesel-club.com/forum/vie....php?f=16&t=14

  • #2
    90% от жтд-тата във форума са с изолирани егр-и,а останалите с токущо почистени
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #3
      ...
      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 11:21.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Alex_26
        Тъпкана тема, но е удобна за новите колеги да я прочетат
        И за нови, и за стари то все тая колко е търкана темата, ако нямаш акъл да разбереш какво пише вътре.
        А на хора като теб, хора които са технически инвалиди-каръци, като им се напише нещо толкова сложно, то се чувстват зле, като не могат да разберат какво пише вътре.

        За това е и нормално да реагираш така, вместо да благодариш на такива хора, като колегата, които са се постарали да споделят някакво знание.
        Нормално де. То и на мен някой да ми даде някакъв линк да чета за астрономия, то и аз ще се чувствам като теб.
        Така, че не се сърди. Просто приеми факта, че си технически инвалид-карък и не може да схванеш теми, в които се дискутират технически неща. По-добре просто подминавай такива теми. Ще се почувстваш по-добре просто в крайна сметка.


        Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
        Алекс, а колко пъти си карал колата през тези 3 години?
        Разбира се, не ми трябва съвсем точен отговор.
        Нека задам въпроса така - карал ли си я редовно, в смисъл средно поне 4-5 дни в седмицата през тези 3 години?
        Е, хайде и да отговоря.
        Ако отговора ти е не, не виждам проблем.
        Ако обаче отговора ти е да, не ми се вярва ЕГР-клапана да работи "перфектно", защото в този случай се препоръчва той да се чисти веднъж в годината, като освен него да се почиства и всмукателния колектор.
        То и нон-стоп да я кара, то като нямаш техническа мисъл по принцип, няма как да разбереш дали ти работи или не нормално колата, за да потърсиш някаква помощ. Ако върви и може да се премести 5 метра, значи всичко е наред. Като му спре, звъни на някой да му помогне с преместването ѝ от улицата. Накрая го хващат и изцеждат с кривата вилка (примерно). Поне ако си трае и не говори, могат да не видят от 100 метра, че е балък-крава и да не го товарят излишно. Ама като си технически инвалид-карък, то за жалост много хора в нашата родина се възползват от такива ситуации, за да издоят кравичката колкото могат.
        Last edited by BO; d.m.y г., 17:05.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Alex_26
          Моят не е чистен от 3 години поне и си работи перфектно
          Самата идея на EGR клапана е да ти спъва двигателя и да нарушава оптималния му режим на работа. Затова моят отдавна вече не е в колата
          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
          Peugeot 508 RXH 02.2013

          Comment


          • #6
            ...
            Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 11:21.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
              Самата идея на EGR клапана е да ти спъва двигателя и да нарушава оптималния му режим на работа. Затова моят отдавна вече не е в колата
              Друга е идеята и тя е описана в линка на колегата с темата. Само, че ние, българите, винаги имаме свое виждане

              ---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:47 ----------

              По-хубаво от теб самия никой не може да те опише. Това вече е достойно за възхвала
              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
              И за нови, и за стари то все тая колко е търкана темата, ако нямаш акъл да разбереш какво пише вътре.
              А на хора като теб, хора които са технически инвалиди-каръци, като им се напише нещо толкова сложно, то се чувстват зле, като не могат да разберат какво пише вътре.

              За това е и нормално да реагираш така, вместо да благодариш на такива хора, като колегата, които са се постарали да споделят някакво знание.
              Нормално де. То и на мен някой да ми даде някакъв линк да чета за астрономия, то и аз ще се чувствам като теб.
              Така, че не се сърди. Просто приеми факта, че си технически инвалид-карък и не може да схванеш теми, в които се дискутират технически неща. По-добре просто подминавай такива теми. Ще се почувстваш по-добре просто в крайна сметка.



              То и нон-стоп да я кара, то като нямаш техническа мисъл по принцип, няма как да разбереш дали ти работи или не нормално колата, за да потърсиш някаква помощ. Ако върви и може да се премести 5 метра, значи всичко е наред. Като му спре, звъни на някой да му помогне с преместването ѝ от улицата. Накрая го хващат и изцеждат с кривата вилка (примерно). Поне ако си трае и не говори, могат да не видят от 100 метра, че е балък-крава и да не го товарят излишно. Ама като си технически инвалид-карък, то за жалост много хора в нашата родина се възползват от такива ситуации, за да издоят кравичката колкото могат.
              По-добре от теб самия никой не може да те опише така сполучливо. Това е достойно за възхвала и уважение

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                Друга е идеята и тя е описана в линка на колегата с темата. Само, че ние, българите, винаги имаме свое виждане

                ---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:47 ----------

                По-хубаво от теб самия никой не може да те опише. Това вече е достойно за възхвалаПо-добре от теб самия никой не може да те опише така сполучливо. Това е достойно за възхвала и уважение
                Изобщо не е лично виждане. Обясненията на колегата се отнасят до голяма степен до двигателите на леките автомобили и доста се различават от процесите в по-големите двигатели. А това че ЕГР свалял температурата на процеса изобщо не е вярно
                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                Peugeot 508 RXH 02.2013

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                  Изобщо не е лично виждане. Обясненията на колегата се отнасят до голяма степен до двигателите на леките автомобили и доста се различават от процесите в по-големите двигатели. А това че ЕГР свалял температурата на процеса изобщо не е вярно
                  Намалява кидлорода и от там температурата

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                    Намалява кидлорода и от там температурата
                    Да но пък в цилиндрите постъпват отработени газове с висока температура. Не случайно имаш един допълнителен охладител в системата. А при големите двигатели не можеш да си позволиш загуба на мощност и трябва да вкараш още гориво и въздух и става един затворен кръг. Да не забравяме че пък липсата на кислород вдига саждите
                    Last edited by Alexanderbb; d.m.y г., 09:55.
                    Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                    Peugeot 508 RXH 02.2013

                    Comment


                    • #11
                      Когато колата е с ЕГР загрява доста по-бързо отколкото като е без него. Моя като го махнах, видях разликата. Зимата си и трябват поне 10 км та да загрее прилично за парно(за лятото не говорим, тогава си е бързо като я понастъпя). Тая простотия трябва да си се маха докато е време, че само замърсява колектора и пречи на двигателя.
                      Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150ps+gt2256v hybrid

                      Comment


                      • #12
                        В нормалните държави, ако си махнеш ЕГР не може да минеш техническия преглед и ще си гледаш колата само на снимка. Проблема е там, че се иска подръжка и чистене, а не лесното, дай да го затапим, все търсите най-малкото съпротивление.
                        Fiat Bravo II 1.4 16v

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от mell0 Покажи съобщение
                          В нормалните държави, ако си махнеш ЕГР не може да минеш техническия преглед и ще си гледаш колата само на снимка. Проблема е там, че се иска подръжка и чистене, а не лесното, дай да го затапим, все търсите най-малкото съпротивление.
                          То в ония държави понеже стандарта е като тук нали... Визирам горивата в частност...
                          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                          Comment


                          • #14
                            Точно така е.Гледат всичко.Не знам в БГ как работят(не съм се интересувал никога),но при мен са със заложени програми за конкретния автомобил.Следят отработени газове и сравняват точно за модела.Сходимост на колела,наклон,спирачни маркучи,дискове,накладки,токове,мокове...тресачка за окачване,напъват шарнири,задължително щателна проверка на предпазните колани...всичко...може и да пропускам нещо.
                            Таа...аз само си почистих Егр-а и колата е пушка.Няма замисляне ,няма нищо...сток е и си върви мноого доволно.
                            Верно кофти е ,че колектора ще трябва да се чист един ден,,но няма начин.
                            Last edited by undy; d.m.y г., 13:57.
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                              То в ония държави понеже стандарта е като тук нали... Визирам горивата в частност...
                              И там им блокират обаче ЕГР-ите, при това и на премиум марки.
                              Също така, повечето ми познати живеещи из Европа си сменят новите коли максимум на петата година. След тези 5 години не е ясно кое и кога ще се строши, а цените за труд и части в повечето случаи са по нерентабилни, отколкото закупуването на ново МПС.
                              AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                              Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X